Olle har fyllt 75

Pappa har en god vän som hat fyllt 75 år i sommar.
Han ville att jag skulle göra ett kort till vännen, och hade väldigt specifika intruktioner till mig.
Jag hade tyvärr inte medel att göra hela kortet propotionerligt, men jag gjorde så gott jag kunde, så om du blundar lite skevt med ena ögat ska det nog gå bra. ;)
Kortet är i princip 30 cm brett och 15 cm högt.
 
Olle reste iväg till okänd ort och firade, varför kortet skulle visa hur hans födelsedag kommer med vindens hastighet och Olle springer för att hinna iväg. Som synes är bilen väldans liten...
 
Jag satte ihop en oval platta med små moln, för att göra det som en kombo av moln och tankebubbla.
 
Stampin Up har ett kit med vintermotiv och jag använde en av de stämplarna för att göra vinden.
 
Mannen som springer är egentligen en stämpel med en fotbollsspelare. Jag färglade långbyxor och klippte upp byxbenen något.  Skuggan under honom kommer från Stampin Up.
 
Quickutz flagga som jag böjde upp något så att det ska se ut som att den vajar i vinden, och flaggstången byggde jag ihop från samma kit som skuggan. Bilen är stämplad och handklippt och ligger på limkuddar. Efter att jag fotade målade jag bilfönstren i ljusblått, i en väldigt svag nyans.
 
Insidan.
 
Hälsningen och två sovande hundar...eller en och en halv i alla fall.
 
Baksidan med hundstämplarna en gång till, och en gammal trött man som stapplar fram med käpp.
 
Närbild av den åldrade Olle.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0