Det är roligt att överraska...Ingela!

Jag har en kär kollega och vän, som ofta har bett mig att göra kort till olika tillfällen och nu ville jag ge något tillbaka till henne.
Jag köpte en ny stans med tillbehör, lite godis i form av Nonstop och så satte jag igång.
Resultatet ser du här under.
Vill du också överraska någon...hör av dig så kan du beställa en maskin du med.
Självklart är det en flergångspryl, men påfyllningsfick på baksidan.
Det är en del hel utstansningar och petande men ett väldans roligt projekt.
 
Ingela försökte att öppna lite försiktigt, då hon trodde att det var ett kort. :)
Jag köpte bruna Nonstop och så en special edition jul. Sedan fick jag leta genom några travar för att hitta papper som matchade godisarnas nyanser.
 
Godis...
 
Man vrider försiktigt på vredet och öppnar luckan så att godisarna kan ramla ut. Med fördel ska man använda något mindre godisar, men Nonstop fungerar de med.
 
Man får skaka till eller hoppas att de ramlar ut på egen hand, men här ligger två stycken godisar i den lilla brickan.
 
Blommor med blings...
 
Ett vitt band ramar in det hela och så en dubbel rosett på toppen. Den är ca 1 cm tjock.
 
Baksidan med läckra gammeldagsa knappar där man snurrar ett snöre för att försluta och öppna. 
Efter att man snurrat upp böjer man ut den lilla luckan och kan fylla på eller för all del tömma maskinen.
 
Mitt pysselnamn och bloggadress.
 
Här syns sidan och tjockleken, som alltså är ca 1 cm.
 
Det syns inte helt perfekt, men framsidan är ju kritvit och "maksinen" är kycklinggul, men de utstansade delarna som lyser genom det gula papperet är ett guldskimrande papper.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0