Ljuvliga Lavendel

Jag har alltid, så länge jag kan minnas tyckt om den fina lilla blomman och inte minst doften av Lavendel.
När jag så hittade ett fint papper från Stamperia så ville jag göra några kort.
Först blev det två och så fyra till. Väl skapandes väcktes tanken på en fin ask till ett gäng om fyra kort.
Alltsammans visas på bilderna och för den som vill köpa dem, finns hela kitet alltså till salu.
I nuläget ligger kuvertet olimmade och stängs istället med band som matchar respektive kort,    men köparen kan självfallet välja om de istället för band ska vara limmade kuvert som posttranspport.
Det är vackra kort att uppvakta släktingar eller goda vänner med, på födelsedagar eller kanske ett tackkort eller "baraföratt"...
Jag hoppas att ni tycker om vad ni ser, vill handla och kommentera. <3 
 
Ett brett mörkblått satinband stänger samman asken. Lila Bling, som skimrar vackert utgör stommen på asken och finns på locket och som kortstommar. Lockets stomme kommer från Stampin Ups underbara kollektion av skimrande papper.
 
Ett härligt lila band löper runt själva asken.
 
Rosett på framsidan.
 
Asken ovanifrån med den vackra bilden av flaskan. Bilden ligger något nedanför mitten, för att inte det blå bandet ska dölja bilden.
 
Öppen ask. 
 
De fyra kuverten med band som alltså matchar respektive kort.
 
Kort 1 framsidan.
 
Kort 1 insidan. Band och stämpel från från Stampin up.
 
Kort 2 framsidan.
 
Kort 2 insidan med stämpel och band från Stampin up.
 
Kort 3 framsidan. Här valde jag band som matchar bilden, om än i andra nyanser.
 
Kort 3 framsidan i närbild. Fina små blingpärlor dekorerar blomsterkransen. Här ser man också att motivets band är vitt och lila, medan det riktiga är vitt och beige.
 
Kort 3 insidan.
 
Kort 4 framsidan.
 
Kkort 4 insidan. Stämpel från Stampin Up och detsamma med det rosa skira bandet.
 
 
 
Anonym
2019-04-07 @ 14:13:51

De där korten vill man ju inte använda! De vill man ha och pilla på. Njuta av det vackra.

Svar: :D Tack för komplimangen! Ja, visst är de fina <3 Titta gärna in fler gånger...
Bodil

Birgit
2019-04-08 @ 16:55:36

Men! Helt underbart!
VAD kostar det där??

Svar: Lådan inklusive fyra kort med kuvert kostar 300:- Är du intresserad av köp? :)
Bodil

Birgit
2019-04-10 @ 20:59:03

Ja. Det är jag. :-)

Svar: Så trevligt...DÅ skrivs vi... :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0