Till Alfred...i repris...

Det här inlägget skrev jag när Alfred fyllde 18 år, men jag har fått en massa spamkommentarer på just detta inlägg, så nu har jag raderat det gamla om lägger in det på nytt...
 
Min son, Alfred fyller 18 år idag.
Många minnen strömmar över mig, både från tiden innan graviditeten med en stark längtan och från förlossningsarbetet, som kom och gick i ett huj, men också bilder från hans uppväxt. Roliga och för all del mindre roliga händelser, fraser och uttalanden som han gjort.  :D
Men också insikten av att det nu är en vuxen man som jag nu inte längre kan kalla för mitt "barn", utan snarare min "son".
Som vuxit sig längre än jag, har skäggstubb på hakan, är duktigare än jag i många ämnen och som släppt taget om mig på fler sätt än vad jag gjort om honom, vilket ju är naturligt.
I mitt hjärta är han, och kommer alltid att vara mitt barn. Den lille gosse, som vuxit likaväl under mitt hjärta som i det, som jag fött fram, ammat, burit, tröstat, "låtit" kräkas på mina fötter, och älskat, älskat, älskat, och fortfarande gör...och jag kan bara hoppas att han gör detsamma.  <3
 
Så Grattis Alfred, från Din mamma som är så stolt över den man du vuxit upp till, över att jag fick förmånen att bli din mamma och som jag älskar mer än du någonsin kommer att ana.  <3  <3  <3
 
Ha en riktigt god dag!
 
 Storleken är 3 2/8 x 5"  För cm räkna med ca x 2,5 cm = ca 8,2 x 11 cm
Höjd 1 4/8" - ca 3,8 cm.
Lådan hittade jag hos Sam i UK. (Pootles)
 
 
 
 
 
 Lätt embossad text. Manglad liten kapsyl med stansat och trippelembossat "A".
Ligger i en liten plastbehållare, som limmats mellan de två topplagren på locket.
 
 
 
 
Här, under kortet ligger en present...men den visar jag inte för er.  :)
 
 
Trippelembossade siffror, av samma papper som kort och ask.
Silverskimrande accentpapper.
 
Närbild.
 
En liten skimrande droppe på "A".
 
Det är så kul att få använda nya stansen men en ung man. Även svart utstansad, för att ge skugga och dimension.
Torrembossad för att få fram hattbandet och kragen på kavajen.
 
Silverplatta med Platinumembossing.
Dessutom torrembossad med Spellbinders silikonmatta, för att ge den fina kanten på platta.
Alla kanter har jag inkat med Faded jeans.
Jag vet inte var papperet kommer ifrån - något samlingspaket, men det är väldigt kraftigt, har snyggt diskret mönster och jag helt enkelt älskar det. Önskar att det fanns att hitta i fler nyanser.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0