Kära fina Motta...del två!

Ja, för vilken fin moster jag har. <3
 
Jag var och hälsade på henne den gångna helgen och blev där länge. Jag ville gärna ta med något litet och gjorde därför en ljus pumla som jag fyllde med hemmaflagad mandel, då jag vet att hon ju bakar en del.
Jag fick med mig två helt ljuvliga plädar som hon vävt för några år sedan. En går i grönt och passar perfekt i mitt vardagsrum och den andra går i rött. 
Här är bilderna på pumlan! Ha en god "lilla lördag".
 
Mandeln som inte flagades fick komma med på bild.
 
Ljusgrön lätt melerad bas med papper från Maja design.
 
Den ursöta lilla ängeln som Elina köpte med sig hem från USA en gång, en gåva från henne och min "andra dotter" Jessica. <3 Tagsen kommer från Magnolia.
 
Vackert glittrande papper...
 
Och så lite runt hörnen...här syns det att den är öppningsbar. Efter fotningen drog jag åt bandet lite extra. Man kan ju välja att limma ihop den helt och hållet. Då kan det få bli en pinatta ;) eller så helt enkelt bara pryda sin plats i granen eller ett fönster kanske. Det fina är ju att man kan fylla den och de som present/julklapp.
 
Vacker band från USA som jag köpte för några år sedan och använder sparsamt...för att det ska räcka så länge som möjligt.
 
Vill du också lägga vantarna på en sån här pumla, eller kanske ge bort till någon annan - Hör av dig med en beställning...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0