Grattis Elina!

För 28 år sedan  tillbringade jag 12 timmar på förlossningen i Boden och fick min belöning kl 22.58,    när Elina föddes. Det var så värt alla värkar att få hålla henne i mina armar. 
Finungen min <3
Men  28 år passerar strax, i skrivande stund och jag är fortfarande lika glad i henne som då.
Jag har gjort ett kort till henne som Postnord har levererat helt enligt deras nya tidtabell, alltså idag.
Här är bilderna som visar det.
 
 
En punch från Stampin Up, samma som fönstret i kortet. Här i tre stansningar, en vit och två vinröda. Vinröda blingpärlor. Ligger på distanskuddar, som stopp för kortet när det står upp. Dessvärre lite oskärpa i fotot. :( 
 
Kuvertet i vackert vinrött, samma som i kortet. Den underbart ljuvliga fågeln kommer från Stampin up.
 
Vit stommme och vinröd accent. Översta lagret är ett fantastiskt papper från Stampin Up. Det går i grått och är något flammigt i nyanserna. Vita små kvistar och så skimrar det, vilket dessvärre inte gick att få fram så bra på bild.
 
Dies med "stygn" i tre storlekar. Det översta ligger på distanskuddar. "E" stansades ut i fem lager och limmades ihop. Diamanter från Stampin Up.
 
Även här är det Stampin Up som har fått plats. De ursöta svalorna är embossade på vellumpapper som skimrar. Valde silverembossingpulver.
 
Här syns kortet uppställt. Plattan med Grattis håller kortet på plats när det står upp. Jag gjorde ett sånt här kort (samma grundmodell) till Madde för några år sedan, som är en av Elinas au pairkompisar från USA, men det kortet såg helt annorlunda ut, i vitt, ljusrosa och ljusblått. 
 
Meningen med vellumfönstret är att när man ställer ett ljus bakom, så lyser det upp fint på framsidan.
 
Lite snett bakifrån...
Hälsningen har jag skrivit på kortets undersida. :)
Anonym
2018-11-20 @ 22:10:02

Antagligen enormt avancerat. Jag kan inte förstå hur kortet blir platt, men coolt är det.

Svar: Hej och tack för din kommentar. :) Det är inte så förfärligt avancerat, men desto mer finurligt. :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0