Ludwig är ett Guds barn

För en tid sedan gjorde jag en liten ask till Luddes nappar. 
När jag fick uppdraget att göra ett dopkort till honom, så valde jag samma papper som till asken.
 
Här är resultatet...
 
Matt blått papper till kuvertet med fin lyster på knytbandet. Kalligrafipenna i silver.
 
De söta papperna med nallar och stjärnor.
 
Banderollen med namn och datum har jag böjt likt en våg. Tre små blå halvpärlor.
Flugans snibbar böjde jag uppåt i ändarna. Jag skrev med en mycket gammal bläckpenna och bläcket är nog runt en 60 år gammalt och ljusgrönt, som matchar de gröna stjärnorna.
 
Insidan, där skeden är fästad. Här skrev farfar, farmor och farbror sin hälsning.
 
Den fina skeden har ett rött snöre, då det är Andens färg och därför hör hemma i dopet. Tre små diamanter. De två utstansade ovalerna kommer från Stampin Up.
 
Till sist en bild på asken...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0