Victoria & Sven-Olaf!

Jag blev ombedd om ett brudkort som skulle gå i grått, silver och rosa.
Så här blev det, och jag måste säga att det passade till 4-våningstårtan som levererades av min beställare av kort.
Jag gjorde en stor väska av "bara farten" och en sedelklämma.
Dessvärre blev bilderna här inte riktigt i rätt färger då jag hade trassel med ljuset, men ni får ana den ljusa rosa färgen. 
 
Hela kitet med väska, kort och sedelklämman. Det var en hel del stansande, men tack och lov med en punch.
 
Väskan framifrån med alla blommor. Band och bling från SU, likaså att punchar utom en, den minsta. Det är 8 stora blommor i tre olika utföranden. Det vackra bandet också från SU. Sidor, lock och handtag är ett grått silvrigt papper som kommer från Panduro. Det rosa papperet kommer från Polen och var en samling ljusa papper i rosa, grönt och beige. Helt underbara, men lär inte gå att köpa nu.
 
Närbild från sidan.
 
Detaljbild av de små blommorna. Den allra minste kommer alltså inte från SU.
 
Så kortets framsida. Jag har inte räknat hur många blommor det är, men det är många :)
Rosetten i samma band som på väskan.
 
Jag skrev datum och namn för hand med en smal svart tuschpenna. Under blommorna har jag ett utstansat hjärta i ett grått silvrigt papper, som lyser igenom lite här och var, och som är av samma sort som på väskans sidor, lock och handtag.
 
Sedelklämman gjorde jag av ett ca 1 1/2" brett papper och vek tajt runt några 500-lappar och limmade ihop. Skarven döljs av blomman i 6 lager av utstansade blommor och en diamant.

...
 
Vem hade kunnat ana att det skulle matcha i färgerna...blomman och sedlarna...   :)
 
Kortets insida med hälsningen. Bandet vid sidan har jag gjort tre extra vikningar på och gett en stor diamant. Tre mindre blommor i hörnet, som fått stukade blad med hjälp av en pincett och ett fast grepp, ett tips från Pootles.
Anonym
2018-04-30 @ 09:51:07

Alltså vilken kort!

Svar: :) Tack så mycket! Det tog en stund att pillra ihop det... :D
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0