Mailis 79 x 2

Mailis har nyligen fyllt 79 år, och min pappa har uppvaktat henne med ett kort och jag gjorde även ett från mig m fl.
Båda går i rosa.
Mailis berättade sedan att hennes yngsta barnbarn som fyller år i oktober beställde ett kort likt det hon fick från mig & co. :)
 
Hoppas att ni gillar dem...
 
Kortet från pappa. Han ville få med en del av Mailis intressen och kunskaper. :) Blandade stämplar från diverse märken. Plattorna kommer från Stampin Up, både på framsida och insida. Jag skickade en bild till syrran när jag gjorde kortet och hon undrade varför det var en luftballong nere i högra hörnet...Men det är ju en glödlampa...för att Mailis är smart och har en maassa kloka idéer om hur man kan lösa saker och ting.
 
"Onnea" som är finska och kan betyda både "Grattis och Lycka till".
 
Lite blingigt som matchar. Fyrverkeriet som är stämplat runt om kommer från Stampin Up.
 
Så det andra kortet. Mailis löser en del korsord, varför den här stämpeln kändes som ett bra val. Vintagestil, som jag ju sällan gör, men det är roligt att träna på det. :) Mönsterpapper från Maja design. Sofiero och Coffe in the arbur.
 
Hennes ålder, lite grattis och hennes namn förstås. En massa bling och så blommor i hörnet.
 
Närbild...Hattnål med vita fina pärlor.
 
Här syns de distressade kanterna som inkats med rosa nyans. Vacker lyser i blinget.
 
Insidan med hälsningen och utstansade ljus.
 
Stansen kommer från Stampin Up och bakom lade jag ett vackert bronspapper som skimrar vackert.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0