Baby shower nr 2

En andra baby shower, där den blivande mamma rent av är väninna till den förra blivande mamman.
Dock är det så att den förra mamman bär på en liten gosse och denna mamman bär på en liten tösabit.
Jag har valt papper från First Edition, där jag personligen föll pladask för Bambi.
 
Kortet står här i sitt kuvert.
 
Dubbla band. Gross grain i generös bredd från Stampin Up. Matchande smalt band med dubbel rosett,
köpt i Sverige. Jag lade det breda bandet under mönsterpapperet, medan det smala fick ligga under det bruna papperet. Båda bandet ligger lite löst, vilket gör att det ger lite volangkänsla.
 
Jag bigade tre streck på var  sida om det breda bandet, för att markera det lite extra.
Lite vita små blingpärlor satte jag i små fjärilar som bara var med konturer. det bruna papperet under mönsterpapperet är alltså samma som i Mailis kort, två inlägg tidigare. Härlig guldlyster i det mörkbruna, som jag tyckte passade ihop med Bambi.
 
Insidan kommer från samma set papper. Enkel rosett här vid sidan av hälsningen, och lagt så att både pippi och och fjärilar som var belagda med glans och glitter, syntes.
 
Gunghästen med enhörningen var så fin. Den fick lite bling på sitt gungfäste och en härlig cerise på rosetten vid svansen. 
 
Extra skoj var att Ingela, som även bidrar med en tårta gjort mycket fina dekorationer till tårtan varav en är en gunghäst, vilket ju var en lyckad kombo...ingen av oss visste...
 
På tårtan finns även en rosa krona, och jag valde att embossa en liten utanpå kuvertet.
Embossingpulvret heter "Mothers day pink", och det tycker jag var ett fint och passande namn.
Plattorna ligger på två limkuddar, så att bandet som stänger kuvertet kan dras mellan dem.
 
Kronan kommer från ett äldre stämpelkit från Stampin Up. Den fina stansen med bullarna kommer också från Stampin Up. Den bruna lilla cirkeln är avigsidan av kuveret, vilket gav en extra effekt. Dessutom la jag dem så att mönstert på de båda plattorna går liksom på diagonalen.
Vit bomullstråd fick knyta ihop det rosa bandet, som jag klippt lite snett som öron.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0