Det var konfirmation i helgen...

Jag har gjort kort till ett par tvillingar, Daniella och Nicolai, som konfirmerades under den gångna helgen.
De skulle vara ganska lika, men inte till 100%, och i olika färger.
Det blev stilrena kort, utan en massa bling, men väl ett Bibelord och hälsning från deras gudmor.
Det är ganska många bilder...Jag hoppas att ni gillar dem.
 
Daniellas kuvert. Ett underbart band från Stampin Up.
 
Nicolais kuvert med skirt mörkblått band.
 
Kortet i kuvertet, som bara viks ihop och hålls samman av bandet.
 
Hela framsidan. Arken ligger symetriskt ovanpå varandra.
 
Detaljbild. Stansade plattor från SU. Duvan har jag använt många gånger förr.
 
Jag stansade ut ett kort i de tre lagren av papper - Vit, grå, röd. Passade sedan in smyckeskorset i hålet. Mittenstenen valde jag ut med omsorg, så att den bäst skulle passa kortfärgens röda nyans.
 
Framsidans baksidan ;)
 
Namn och hälsning tillsammans med Bibelordet, som Gudmodern valt.
 
Det vackra röda bandet ligger på skarven mellan rött och vitt papper.
 
Också detta kort i sitt kuvert, som bara viks ihop och hålls samman av bandet.
 
Framsidan. Här ligger alla papperslager lagda i högra nedre hörnet, och ger ett lite annat utseende än det röda kortet.
 
Detalj av kors och duva.
 
Duvan är värmeembossad på båda korten.
 
Samma stämpel som på första kortet.
 
Framsidans baksida...även här...
 
Insidan med namn, hälsning och BIbelord. Här har jag lagt ett vitt band under det blåa.
 
Snyggt och propert.
 
Det var ett roligt namn att texta. :D
 
Tjaa...vad tycks?
 
Slutligen de båda kuverten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0