Bosse och Bosse...

Min käre vän Bosse fyller år idag, och han delar till viss del ett intresse med Bosse Rappne, som pysslar med trädgårdar.
Förra sommaren bytte vi "pionskott" med varandra, och nu i sommar får vi se om det lönade sig med slitet.
Nåväl, min vän Bosse pysslade nyligen med en kryddträdgård inför sommaren, och jag har spätt på hans frön.
Det finns pennor att köpa, blyerts eller färg, med frön i rumpan så att säga. 
http://sproutworld.com/us/webshop/
Han fick nu fem pennor med bland annat ringblomma, koriander, basilika. Jag hoppas att de ska växa till sig och ge god avkastning i sommar.
Presenten fick en ask, som förevisas i bilderna som kommer här nedanför.
 
Grattis Bosse, och till alla mammor därute - Grattis på Morsdag!
 
Ett smalt högt paket. :)
 
Grattishälsning med liten pippi från Altenew, där även blomkrukan kommer ifrån.
 
Krukan är stämplad, målad och stansad.
 
Basilika...en av de frön Bosse fick i sitt paket.
 
den ursöta pippin. Hoppas att Bosse får många fåglar på besök i sin trädgård.
 
Lila band som håller ihop paketets öppning.
 
Från sidan...Stängningen genom att jag klämde ihop en bit från toppen och upp och satte ett matchande papper över kanten och stängde med en rosett.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0