Portfolio för långsamma...

Jag är med i en grupp på Facebook - Pootles Craft forum, och där finns många duktiga konstnärer som arbetar med papper.
Jag såg ett fint alster där och blev inspirerad själv att göra en likadan...typ.
Så här ser min version ut...
Jag har gjort enkla kort utan hälsningar men utan piffade insidor, som jag vanligtvis gör när jag ger bort kort eller får en beställning av någon.
Jag har också lagt till en del extra paneler på min låda, eftersom jag använde ett cardstock i vanilj.
Jag har använt mig uteslutande av Maja designs vackra papper.
Denna finns till salu för en hågad spekulant.
Vill man inte köpa utan hellre göra sin egen finns en video här:
https://www.youtube.com/watch?v=8PTZ4KAM5HE&feature=youtu.be
 
En bukett rosor som fint matchar papperet. Snodden kommer från Stampin Up.
 
Alla mönsterpapper har inkade kanter i matchande kulörer.
 
Från andra gaveln.
 
Närbild på locket.
 
När lådan öppnas syns godsakerna.
 
Adressbok som sitter limmad men som går att redigera med hjälp av bradsen i vänster kant. frimärksficka och pennhållare.
 
Lite ovanifrån.
 
Två fickor mitt fram rymmer 6 tags och 6 mindre kort, som exvis tackkort, krya-på-dig-kort osv.
 
Lite närbild...
 
Tjaa...en till sån...
 
Tags med band från Stampin Up i två nyanser. Jeansblå och gammelrosa. Ca 5 x 7,5 cm.
 
De små korten med papper från asken. Ca 7,5 x 7,5 cm.
 
Stansar från Stampin Up.
 
Precision vid stansning.
 
De mer rosa korten.
 
Här är askens papper i storformat. På alla kort finns en skrivplatta för att själv kunna skriva namn eller hälsning. Alla kort ryms in i vanliga Sverigekuvert.
 
Papper när man uppvaktar en nyfödd.
 
Från annan Majaserie. Syns inte, men blomman är cerise och en ljuvlig lyster.
 
Ljusgrönt och ljusbrunt. Vete katten vad som är fel med min kamera...eller min teknik...
 
Skärpa också på bruna kortet. En skir rosett mitt i blomman.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0