En kär vän har fyllt 79 år

Min kära vän Eleonora, som jag lärde känna hösten 1993, då hon blev min dotter Elinas dagmamma, har fyllt 79 år i söndags.
Nu kan jag visa det i bloggen, eftersom hon garanterat har fått det och sett det.
Eleonora är en pysslig dam som stickar väldigt mycket, varför jag gjorde kortet utifrån den hobbyn.
 
Håll till godo, och vill du beställa, så går det bra att kontakta mig.
 
Rosa "E", hennes favoritfärg. Korgen är stämplad två gånger och handklippta. Utstansade garnnystan och sticknålar, som ligger i olika nivåer. Jag böjde korgen utåt, för att ge den fyllighet.
 
Tustansat "E" och embossad i ett flertal lager, för att ge den rätt bullighet och tjockhet.
 
Bandet i jeansfärg kommer från Stampin Up.
 
Bling i blått.
 
Här syns korgens välvda framsida.
 
Insidan har en platta i embossat "E". 
 
Stickningen med nystanet hör till samma stanskit som garnnystanen och sticknålarna på framsidan.
Hon har stickat många ponchos i ett melerat garn, avrför jag valde rosa papper och målade lite vitt här och var på "garnet".
 
Hela insidan med hälsningen från mig och barnen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0