Heidi & Kalle har gift sig!

Min dotters gamla barndomskamrat gifte sig igår, och jag blev ombedd att göra ett kort till brudparet.
Heidi tycker om grönt, så jag valde den färgen som accent, men väldigt ljust, vilket jag tycker passar till ett sådant kort.
 
Håll till godo. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker.
 
Framsidan med utstansat hjärta. Grön skimrande bakgrund. Datumplattan på vit cardstock och samma gröna papper bakom i matchande stans. Band med smal silversträng i mitten.
 
Små gröna blommor med diamanter i mitten. Det utstansade hjärtat ligger på små distanskuddar.
 
Vänster insida. Matchande hjärtstämpel som är embossad och små ljusgröna pärlor.
Övre hjärtat ligger på distanskuddar.
"H&K" "gifter sig". Samma band som på framsidan.
 
Höger insida. Embossad duva i "Frost" och små vita pärlor som faller ner på sidan. Från ny stans och stämplar kommer blommorna. Stämplade i ljusgrön nyans och pärlor.
 
Hela insidan av kortet. 
Givarna kommer själva att skriva hälsningen.
 
Lite mer av närbild.
 
Grönt kuvert med duvan igen.
 
Närbild på duvan. Båda duvorna är relief.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0