Kalle går i pension...igen...

Kalle, som har varit Områdessamordnare för Hertsön, har under många år varit drivande i trivselverksamhet för barn, ungdomar och vuxna här på Hertsön. Han hade redan innan dess mångårig erfarenhet av att driva en förening. Mycket gott har hänt här under Kalles ledning, men nu ska han pensionera sig för gott...har gick i pension redan för ca 12 år sedan från sitt ordinarie arbete.
Nåväl, jag har gjort ett kort till honom och petade även ihop en sång till hans ära, som jag och Brita S sjöng igår vid jullunchen.
Håll till godo...
 
Här har jag samlat en del intressen och händelser som Kalle har och har varit med om och somliga uttryck som vi ofta hört honom säga. Alltifrån fotbollsintresset från barnsben, där Kalle tidigt fattade intresse för målvaktssysslan, till cykling, Mira och Karat som var två hundar som låg Kalle varmt om hjärtat. Han bor på Varvet och samlar på tomtar. Han har en mycket snygg HD, och han har fått Nobels fredspris då han gjorde FN-tjänst på Cypern under några års tid...osv...I mitten står det "Tack Kalle".
 
Framsidan, som går i blått, liksom klubben LSK.
 
Sången som jag diktade ihop om Kalles flitiga år hos oss på Hertsön. Tänk på melodin "Love me tender"...
 
Insidan av kortet...inte min snyggaste textning...tyvärr...
 
Jag köpte "Divine" - en choklad från The House of Fairtrade. Mycket god mörk choklad. Lite tunnare än vanligt och helgjuten med aningens smörkolasmak och chiliflingor som dekoration och smaksättning. Enligt uppgift smaskade han i sig den igår. :P 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0