Till Annmari!

Annmari som har fyllt 40 år tidigare  i sommar, blev uppvaktad i dagarna med ett kort som jag har gjort, samt en liten presentpåse..
Jag har använt Maja designs papper till detta alster.
 
Kort i vintageaktig stil. Jag gör dem inte så ofta, men det var riktigt roligt. 
 
Dies - Spellbinders fjädrar, sedan minns jag inte varifrån de andra kommer. Fjärilar , blommor, blad och liljekonvaljer, som fick vackert guldskkimrande vitt papper. Under blommorna ligger även ett ginkoblad och en utstansad doily. Tre olika typer av rosor och några vita blommor och vita spröt samt gröna blad.
 
Cirklarna är båda från Stampin Up, likaså de i flera lager embossade siffrorna. Tagsen kommer från Magnolia, och är ett set om fyra. Här använde jag en av dessa i dubbel upplaga.
 
Spellbinders vackra pippi har jag använt förr, till syrrans kort i våras. Det kändes att den passade här. Det är tre lager som är ihoplimmade, och den bär på skylten med mottagarens namn. Jag hade velat texta i kalligrafi, men ingen panna passsade in med färgerna. :( En växtkvist fick bära mellan de båda sidorna och några små blommor med grönt. En dubbel rosa rosett fick pryda kvisten och sedan lite pärlor och diamanter här och var.
 
Pippin och kanterna är inkade med "Victorian velvet".
 
Tagen med datum kommer från samma tagsset som på framsidan. 
 
Den dubbla rosetten. Det syns inte på kortet, men jag har använt "Wink of Stella" på kvisten.
 
Så platsen för smycket. Idéen fick jag från Jill Chapman (PaperDaisyCrafting på youtube).
 
Tag topper punch från Stampin Up och så en liten ficka där presenten ryms perfekt. Siffrorna är stansade ut i baksidan av papperet till själva "påsen". Den mörklila botten kommer från samma papper som på kortet. Lite blingpärlor.
 
Jag hoppas att både givare och mottagare känner sig nöjda. :)
Viktoria
2017-08-27 @ 12:39:39

Så cool! Den lilla påsen är magnifik!

Svar: :) Tack Viktoria! Den är söt, och enkel att göra också. :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0