Någon ska få korgen...

Jag gör ofta egna desiner på mina kort, men det finns absolut idéer att hämta från andra duktiga kreativa, inte minst på nätet.
Eivor Ovesson är en sådan - hon är otroligt duktig och jag har aldrig blivit besviken av hennes skapelser.
Hon har gjort en sån här korg, och jag blev genast inspirerad att göra min version av den.
Hon har i sin tur hittat anvisningar på nätet hos Wenches kort och papir.
Just den här korgen ska någon få...
Jag har valt papper från Majas Design - Sofiero.
Det är en fröjd att få använda så vackra papper, som dessutom svenska. :)
Den här kreationen har tagit några timmar att fippla ihop, men är så värd arbetet.
Måttet på insidan är 10 x 10 cm.
 
Man använder ett helt 12" cardstock till stommen. Till det kommer mer cardstock och mönsterpapper, stans, tejp, blommor och band. Lite små rosa bling fick också plats. Jo, det var så sant...det krävs även lugn och ro och ett mått tålamod.
 
Annan vinkel...De böjda yttre banden är så läckra.
 
Ovanifrån handtaget, som består av tre lager papper.
 
Andra hållet och här syns de mjuka fina sidorna igen.
 
Lite utsmyckning. Jag har använt tre olika band. Brett och hjärtan upptill, samt smalare band och hjärtan nertill. 
Ljusrosa rosor och vita rosenknoppar och vita stänglar.
 
Här syns den med dekorationen från sidorna. Tyvärr annat ljus. Är inte sams med min nya kamera ännu.
 
Detaljblid på remsorna på sidorna. Det vita hålstansade (Ny stans för dagen...sorry Elina...men behövde den...) är Bazzill Bling, så det skimrar vackert i verkligheten.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0