Grattis kära kollega...Bosse...

Jag har en kollega som fyller mellanjämt - 55 år.
Vi pratade för en tid sedan när det hade regnat rätt så dant och han var blöt, och han menade att det var tur att han inte var gjord av socker. Jag konstaterade då att han allt hade sältan kvar, vilket kan tolkas som ett inomkyrkligt allvar och skämt. Det fick mig att piffa till ett rim i alla fall till hans present, som är mycket eldig chilikrydda.
"Salt och sött och kryddigt värre...och en och annan smaklök färre...
Det skrev jag på en liten tag, som nu hänger bakom paketet.
Jag visst genast vad jag ville göra för ett paket till den snygga metallburken som var nästan blodröd. Tänkte först en mörkröd fluga, men ramlade över den här vackra metallskimrande bruna. När jag så hittade en brad i exakt passande nyans...  :)
 
Paketet är runt en hand hög. Smäcker som en Mr Bond.
Sexkantig i varm vacker svart linnepressad kostym.
 
Den dras till ljuset...
 
Den vita skjortan är även den linnepressad och skimrar vacker.
 
Några knappar i form av "diamanter".. Också män föredrar diamanter...inte bara pärlor...
 
De blingar sig vacker mot det svarta och vita.
 
Här syns "knuten" i flugan, och se hur väl den matchar med med "tyget".
 
Så hälsningen med rimmet på baksidan av paketet. Liljan är bland annat en symbol för Jungfru Maria, och betyder Trofasthet och Trohet.
Bara en sak till...hittar ni den bakvända lilla twisten? ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0