Studenten för två lyckliga själar!

Jag fick en beställning på ett studentkort till en tös, utbytesstudent från Schweiz.
När beställaren fick se förhandstitt så kom en till beställning.
Här visar jag båda korten.
Idén till den fina hatten fick jag från youtube. :)
 
En liten glimt av kortet, under hattens lock. Här har jag gjort en kombo av den amerikanska och brittska hatten samt svenska studentfirandets blågula band. Knappen som påminner om våra studentmössor.

Så hela kortet som ligger på kuddar inne i hattbasen. Flaggan är stansad ut. Blommorna stansade av samma papper. Studentmössan har jag stämplat två gånger och klippt ut. De ligger på varandra med skumtejp.Den gula knappen med blå mittknopp har jag målat dit med pennor. Det syns inget vidare, men den mörka färgen mellan de vita arken är vinröd, då Lea, hade vinröd klänning på studentbalen.
 
Så Olas kort. Han har läst till elektriker, om jag inte skriver fel nu. Klassen valde guldknopp och rosa färg på sina mössors diamant, varför jag också gjorde det och lät rosa vara ett tema. Banden är också rosa med guldkanter.
 
Olas kort fick en mängd ljust guldskimrande stjärnor. Den rosa mittenpricken på skärmen syns inte här. Mössan stämplade jag direkt på papperet och målade svart skärm och band. Där skrev jag hans namn med guldpenna. Den vita delen penslade jag med vitt skimmer. Också Olas kort ligger på kuddar och båda kan göras till en liten tavla.
 
Här är båda hattarna tillsammans.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0