Grattis Elina till din examen!

Min dotter Elina som har studerat och jobbat i Uppsala de senaste tre åren har tagit Kandidatexamen.
Jag ville göra ett fint kort och hittade så en video på nätet med en svart kantig hatt, som är vanliga i USA och i England, men som även smugit sig in i Sverige lite här och var.
Ni har redan sett en mindre variant av den i tidigare inlägg.
 
Elinas hatt är mycket större och själva kortet är ca 15 x 15 cm.
Tofsen är speciell...
 
Hela hatten som alltså är en låg ask.
 
Här syns den extra svarta skimrande delen som jag ville ha. Den svarta knappen fick ett bling på sig det med, då jag inte ville att hålen skulle synas.
 
Tofsens garn i rosa nyanser, och som för övrigt matchar programmets färg - vinrött - är garn som mamma lämnade efter sig, när hon broderat dukar till mig och min syster. Mamma hann aldrig avsluta min duk, men jag beslutade att inte brodera den färdig. Den är och förblir mammas alster, som hon broderade på hennes sista sommar. Nu får hon delta i min hälsning...
 
Hattens lock från insidan.
 
Botten av asken har fått en vackert blingigt papper med slät yta. 
 
Här ligger kortet på plats. Ni ser hur stor askens mått är, då kortet är 15 x 15 cm.
 
Kortet är grafitgrått med rosa bling samt svart. Jag älskar det rena och enkla. Den enda utsmyckningen är en diamant som sitter just ovanför tofsen. Stämpel från Tim Holtz.
 
Kortet sett från sidan - i olika höjder.
 
Kortets insida. Elina ville ha glittrigt papper, så det fick bli så. :)
 
Hatten är stämplad, stansad och imålad med svart färg i ett tunt lager, för att stämplen skulle synas igenom. Under hatten ligger ett ihoprullat diplom. Också här har jag satt en diamant just ovanför tofsen.
Två hjärtan, från samma stanskit/stämpelkit har fått plats på kortet.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0