Elina fyller 25 år <3

Jag har fött två barn, som jag för alltid älskar!
När de var yngre, brukade vi skoja och säga att vi älskar varandra, för att vi måste, då det är genetiskt.
I ett större perspektiv kan vi också se det så.
Gud älskar oss - därför kan vi älska, då vi ärvt den förmågan.
 
Nåväl - nu är både jag gammal och mina barn inte längre barn. Jag har en dotter och en son. <3
 
Elina, som föddes en svinkall novembernatt med temp på ca -30 grader C, kl 22.58, efter några timmars "kamp".
Det finns så många minnen som flödar över mig, tiden på BB, första tiden i hemmet, när hon började sova på nätterna, sa sitt första ord - Mamma - hon vara bara 4 månader och hade inte ens börjat jollra. Min mamma var mitt vittne. :D
 
Men nu fyller hon alltså Redan 25 år. Att tiden gått så fort.
Stort Grattis Elina!
Jag älskar dig!
Här är grattiskortet!
 
Ett pop-up-kort med en del olika stämplar och stansar. En av ballongerna avslöjar en del av presenten. :)
Men nu börjar man ju dra öronen åt sig, när terrorn drar fram över Europa också, och till och med i Boliden. 
det känns inte alls roligt att tänka på att hon ska åka iväg och kanske bli personligen drabbad.
Äppelstämpeln kommer från Tim Holtz och är del i ett kit, med resterande stämplar som kommer att synas.
Frukt, som behövs på tentor...
 
Böcker, då hon studerar i Uppsala, och nu dessutom har två jobb vid sidan av, varav det andra börjar just på hennes 25-årsdag.
 
Pennor, mycket att skriva och notera, även om det mesta kanske sker i dator nu förtiden.
 
I bakgrunden skymtar man jordglobem. Elina tycker mycket om att resa, och en resa till England hägrar. 
Stansen med Big Ben är i tre lager. 2 i silver och en svart som ligger lite till vänster, bakom de övre två, för att ge lite 3-D effekt. Detta syns bäst på första bilden.
 
Baksidan med hälsningen, och den som räknar kan se 25 gröna hjärtan och ett pyttelitet rött. :) <3 
 
Kortet fälls ihop platt och kan därför skickas i ett kuvert. :)
Sara
2015-11-21 @ 14:51:52

Dina ballonger kommer tillbaka - kan man lyfta upp dem,eller sitter defast?

Svar: Ballongerna monteras på smala strängar av OH-film. :)
Bodil

Sara
2015-11-22 @ 16:04:10

Ursäkta om jag inte fattar... Men kan man alltså lyfta upp dom, eller är de fastlimmade (tejpade)?

Svar: :) Ballongerna sitter fast med OHfilm på baksidan med en glue dot. Filmremsorna är smala och ca 8 cm långa. De sitter sedan fastlimmade på insidan av kortet, på mellanväggarna. Klarnar det? :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0