Jessika & Aron gifter sig idag!

Ett kort till ett brudpar.
Färgtemat är vitt och grönt men kortet skulle även ha något grövre snöre av textil eller hampaliknanade material.
För att få det att gå ihop valde jag ett milt färgat mönstrat papper som passar med snöret.
Det blev många bilder, så håll till godo.
 
Pop-up box card
 
Närbild av inre bakre väggen samt fjärilarna med gröna bling.
 
Från höger sida...Den gröna plattan under mönsterpapperet har lite sting i sig, medan det gröna mönstret har en mildare ton, vilket i sin tur gör att det känns ganska följsamt gentemot det beige/bruna mönsterpapperet.
 
Jag flätade snörena och bigade ner skåror i papperet där snörena ligger. Det fina cirkeln med små gröna hjärtan är en stämpel från Stampin Up. Litet guldhjärta i mitten.
 
Grön bling i rosetterna...
 
 
Här syns även del av insida.
 
Nedre delen av kortets utsida har tre buketter - Rosor...
 
Liljekonvaljer...
 
Påsklilja, som jag för övrigt pasade väldigt bra med tanke på att vi är inne i fastan och i morgon är det Palmsöndag. :)
 
 
Jutebandsväv som kommer att fungera som sedelhållare på insidan av kortet på baksidan. Vänster insida samt motstående sida där kommer att fyllas med hälsning samt namn från givarna av kortet, och det är många. Därför valde jag att inte smycka där. 
 
Öljetter och samma bruna snöre som tidigare, för att kunna stänga kortet.
 
Framsidan sett från vänster.
 
Närbild på fjärilarna, även de som jag stansade ut på en stängel. De fick en förstärkning i OH-plast, som kan skymtas lite diskret.
 
Blingsten från Stampin Up.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0