Karl-Gunnar, 60 år

Jo, fast till vardags säger alla Kalle.
Han har nyligen fyllt 60 år och kommer att uppvaktas idag, tisdag 24 februari.
Vi som uppvaktar är Hertsön Områdesgrupp, där han varit samordnare och ordförande i uppemot 10 år nu.
Vi är tacksamma att ha haft honom den här tiden, då han fått mycket att hända och är mån om att det ska finnas ett gott samarbete i gruppen och bostadsområdet.
Jag har hållit i en insamling och även gjort ett kort, som jag varit sugen på att göra en längre tid nu.
Minns inte vem jag såg det först hos, men antagligen var det på Facebook.
Pop-up Box card kallas den för på engelska.
 
Här kommer en hoper med bilder. Håll till godo och kommentera och beställ gärna...
Jo, en sak till - det saknades något, och det ser ni på allra sista bilderna. :)
 
Jag gick på en blågrön nyans. Två olika papper ur samma serie, men minns ej namnet.
Det strama finns på ytan, som väl passar på Kalle. Men sedan visar sig en del krumelurer och snöflingor.
Det finns mycket som roar honom och han har nära till skratt. Snöflingorna visar att han ibland måste ha is i magen, men även att han ju fyller år mitt i smällkalla februari.
 
Älskar den här stämpeln. :) Passar till Kalles mustasch.
 
...
 
Almanackan är så mysig och visar hans födelsedatum. Februari 11...och naturligtvis också hans nyfyllda ålder.
Allium skymtar bredvid.
 
Att han har fotboll i blodet märks här. Två silvriga ballonger som limmats på OHpapper.
 
Här syns "K" bredvid fotbollsspelaren, då det är hans initial. Men jag satte även in "L" & "S", så att de tillsammans bildar "LSK", som ju är hans klubb.
Den lilla jycken från "Jack n´ Jill" skvallrar om att Kalle tycker om djur och även har en hund, modell större.
 
Från höger sida.
 
Och vänster sida.
 
Baksidan där hälsningen står.
Kalle har en Harley, som han brummar med ibland. "Carpe Diem" är något av ett valspråk för honom.
 
Närbild på hojjen. Notera att framhjulet spinner loss. 
 
Så några berlocker
Cykel - Han cyklar ofta och mycket.
Ugglan - Han är en klok person.
Fotbollsspelaren - Han började träna fotboll som 6-åring.
Telefon - modell ä - Han är inget för moderna mobiltelefoner  ;)
 
Kortet hopfällt och redo för transport.
 
Fler ballonger och snören som ser ut att blåsa lite i vinden. Mycket bättre så här.
 
Jag använde en till liten i metallicsilver men de övriga fick bli av kortets mönsterpapper.
Den lilla i silver fick liten text: "Grattis Kalle!".
 
Den höga ballonger embossade jag två varv med UTEE. Dessutom fick fotbollsspelaren hålla i den ballongen. Jag stämplade en till spelare och klippte ut armen, limmade ihop de två armarna och lät ballongsnöret sitta emellan händerna. :)
Jag tycker själv att kortet nu fick ett lyft, och bokstäverna och jycken syns när man vrider kortet lite på sidan eller tittar lite sådär från ovan. Nöjd!  :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0