Alfreds körkort!

Jodå, numer kan jag jag ju inte hävda att jag har barn längre, då båda är myndiga. Sonen Alfred fyller dessutom 19 år om mindre än en månad. Han tog körkort den 19 mars, och har med andra ord tagit ytterligare ett steg mot vuxenvärlden och kampen det innebär att stå på egna ben.
Studenten väntar i juni och fortsatta studier om det vill sig. :)
 
Jag har gjort ett grattiskort till honom med anledning av hans körkort.
Det blev speciellt, då jag köpt några fack att lägga saker i, och det sitter nu i hans kort.
Ni förstår när ni ser bilderna.
 
Vill ni beställa kanske...hör av er...
 
Stansat ut med Tim Holtz stans i tjockt papper - kartongliknande. Inkade runt kanterna med tre nyanser och skrev med calligrafipenna. Sobert med det glansiga svarta randiga papperet. Den gröna kransen inkade jag i två nyanser.
 
Här syns att det är tjockt papper och med små limkuddar, som ger ett lyft. Man ser också att ryggen på kortet är tjockt. 1 2/8".
 
Bilpapper, embossade däckspår som jag svärtade ner. Liten ficka med kort. Klädnypan har fått washitejp med glitter. Underbart band men gammeldags look.
 
Storleken av ett körkort. Alfred, som vägens riddare. Kortet är gammalt - han var väl mellan 3-4 år här. :)
Datumet för dagen!
 
Använde samma bilpapper till fondvägg. Bildäcksmönster igen - här lite slarvigt embossat med clear embossingpulver. I det runda facket huserar en liten Folkvagn - Bubbla, tillsammans med lite olika sorts glitter och paljetter, för att visa på det festliga.  :D
 
Jag stansade ut en smal ring och lade som kant runt om hålet.
 
Här syns hela insidan!
Måste erkänna att jag är nöjd, trots ett "uppenbart" fel...hoppas att ni inte hittar fler än det jag tänker på...
Den som hittar det får en belöning.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0