Grattis Elina!

Inlägget här kommer lite i efterskott, eftersom min dotter Elina fyllde 24 år igår, men då satt hon jag jag i en bil mest hela dagen (Mellan Luleå - Uppsala) och sedan kånkade vi och bar möbler fyra trappor upp. Man var en hel del mör igår kväll. :)
 
Men ett kort hade jag gjort med tillhörande ask. Inte mina färgfavoriter, men Elina ska inreda sin alldeles egen lägenhet i dessa och/eller liknande färger och nyanser.
 
Röd stomme med en kopprig guldnyans på glitterpapper. Embossade ett chokladbrunt.
De fina spellbinders diesen är i en ljusorange som clearembossades med UTEE, vilket gjorde den mörkare samt melerad. Ovanpå detta ett vitt skimrande papper. Toppades med en stor fjäril med vita halvpärlor.
 
När jag tittat en stund på den färdiga asken kom jag på vad som saknades, vilket var en färgklick på framsidan. Den gjorde jag i form av en dubbel rosett i knalliga orangea och röda nyanser, men då var kameran undanlagd. Jag ska be Elina att fota av den, så att ni får se skillnaden. 
 
Kortet fick samma papper, och här syns originalfärgen på det orangea papperet. 
Härlig pumlestans med några varianter att variera mellan. Vitt skimrande papper och på en tunn kudde för att ge lyft.
Halvpärlor...
 
 
Insidan med vellumpapper och grönembossad text, samt 24 från samma stansset som "E", men nu i annan variant. Samma läckra vita skimrande papper.
Tutorial - Norma - http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/popupbookcard/?utm_medium=Email&utm_source=ExactTarget&utm_campaign=



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0