Två unga damer fyller 22 år snart.

Två av Elinas au-pairvänner fyller båda år nu på försommaren och sommaren.
Deras initialer återfinns på kortens framsidor.
Washingtonalfabetet. "M" är egentligen ett "m".
 
Jag såg den här typen av kort via en grupp på facebook som jag är med i och blev genast "förälskad".
Jacqueline Rossell la upp bilden.
Det ska likna en vikskärm, bakom vackra damer klär om.
Det här är mina versioner, och jag vet redan att det kommer att bli fler. Minst ett till i alla fall, snart...
 
Elina valde färger och berlocker, jag gjorde resten. Värmeembossat lite här och var. Ink och stansar, vackra band.
 
Spellbinders labelsdie till under kanten. Spellbinders till övre kanten likaså.
 
 
 
När Elina såg kortet sa hon: O Grattis??
 
 
De lärde känna varandra i USA...
 
Samma Spellbinders till under kanten. Men annan kantstans ovanpå, från Artemio.
 
Blev nog fyra lager embossing samt Perfect pearls för att få skimret på plats.
Jag älskar verkligen hur tjockt och härligt det blir när man embossar många lager.
 
 
American eagle...Bald eagle...varför välja en skallig pippi som nationalfågel?
 
Här la jag perfect pearls på det avslutande lagret embossing, för att ge det en liten annan nyans och yta än på "m".
 
 
 
Jacqueline Rossell
2014-05-11 @ 23:11:26

So glad my card inspired you, as I was inspired by the one I saw! I love the crafting groups on facebook.

Svar: :) Nice of you to check out my blogg. Youtube and fb is my two most favourite sites for inspiration. You can find most everything there, and Sam, among others, is so talanted. Glad I joined. Have a nice day! :)
Bodil

Bibbi
2014-05-12 @ 11:20:07

Roligt att se två "lika" på en gång - då får man en favorit. :-)
Liksom med de lådor du gjorde i stor mängd för en tid sedan.
Denna idé till kort ska jag definitivt sno!

Svar: Det kommer två till på bloggen den här veckan. Den ena ska till USA, och blir rejält färggrann, men andra blommig... :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0