Julia fyller 14 år

Jag fick en förfrågan om ett kort till ett barnbarn som fyller 14 år.
Dessutom fick jag en försändelse med posten idag, med bland annat fina stansar och stämplar.
Då jag sett ett fint kort på facebook, beslöt jag mig för att göra ett försök, utan att ha anvisningar.
 
Det blev lila och fjärilar.
En stadig cardstock fick ge form samt en lätt smalrandig mörkare nyans embossades med söta fåglar.
Stansning av fjärilar på "tråd" gav extra utsmyckning. Tänkte först limma dem kloss mot ett papper, men nu blev det lite livligare.
Den stora fjärilen stämplade jag på vanlig OH-film och emossade med svart glitter, varefter jag kantklippte den med en liten fin sax. Ett plus var att man enkelt kan klippa från både famsida och baksida, för att göra det enkelt.
 
Svagt guldiga fjärilar och trollsländor på framkanten. Som stöd för den kanten (stadig cardstock) skar jag ut en remsa OH-film.
Skrivplattan är stansad med Spellbinders parstansar.
Papermanias pyttesmå glittriga daggdroppar fick ta plats lite här och var. Jag klippte lös en fjäril som fick lätt böjda vingar och en bling varpå den fick landa på kortets rygg.
 
Hoppas att ni gillar!
 
Trevlig Kristi himmelsfärds dag! 
 
 
 
 
 
 
 
Bibbi
2014-05-28 @ 21:09:45

Läckert när du visade bilden uppifrån

Svar: Tack! Men det var svårt att få till skärpan och ändå visa kortets höjd, bredd och djup...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0