Peter fyller år snart...

Fick en beställning av dottern, på ett kort till en fd gosse, som nu fyller 16 år.
I USA är det ju ganska stort med 16 år, man kan tro att det till och med är större än att bli myndig.
 
Nåväl, jag har använt mig av två färger i stort. Brunt och grönt.
Framsidan och insidan skiljer sig därför åt en del.
Washingtonstans "P".
Guldet bakom är en tryckt Rangers embossingstämpeldyna i grönt, som jag sedan embossade i guld. Det ger ett tunt guldlager som syns olika mycket från olika vinklar.
Embossade insidan i clear emb samt koppar. Både noten och tårtan är koppar, men som ni ser så ser tårtan  väldigt ljus ut på den första bilden. Ganska läckert tycker jag att det blev.
Skylten med text kantades med en mörkt chokladbrun färg, men sedan drog jag ner Tea dye (Rangers ink) från kanterna, vilket tog med sig en del av chokladfärgen.
Bradsen satte prickarna över "i:et" så att säga...     ;)
Först en bild på kuvertet, sedan kortet.
Ha en skön dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bibbi
2014-03-19 @ 20:54:13

Vilken häftig framsida!!!

Svar: Tack!Du känner väl igen det mörkgröna va? ;)
Bodil

Bibbi
2014-03-19 @ 21:51:48

Jäpp. Tvättmedel :-)

Svar: Inte tvättmedel :DAntistat...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0