Krya på sig-ask

Jag fick höra idag att en bekant skadad sig och nu är lite justerad och kommer att få förbli så livet ut.
Ingen alarmerande skada, men trots allt.
Så i morgon, om inget oförutsett inträffar ska jag åka förbi henne och lämna en blomma tillsammans med en god vän.
Tänkte göra ett litet kort, men så snubblade jag över den här "asken" och tyckte att jag skulle prova den istället.

 Jag kollar in Sam, från England titt som tätt. Hon är enormt duktig på att göra förpackningar och kort  och man kan kika mer hos hennes hemsida/blogg. www.pootles.co.uk
 
Jag gick lös på ett limegrönt cardstock och tog ett vackert mönstrat vellumpapper. (Som ett tjockt bakplåtspapper, som man kan se genom. Finns med och utan mönster, skimmer osv.).
Papperet följer asken uppifrån och ner i rätt ordning, vilket syns på andra bilden.
 
Valde sedan ett asiatiskt papper som i sitt namn antyder både silke och te. Passande, eftersom jag gjort fyra påsar där tepåsar nu gömmer sig.
 
Blomman på framsidan sitter där för att vara en liten låsanordning.
Den sprayade jag även med glimmer mist i grönt...
Jo, en sak till...tepåsarna som skymtar i sista bilden är Fairtradade och Willys säljer dem, väldigt billigt. Dessutom smakar de riktigt mumsigt gott.
 
Efter att jag lagt ut den här bloggen gjorde jag ett tilägg på "asken".
Jag täckte sidan med bradsens ben, i samma limegröna papper. Inkade med Mowed lawn runt om, precis som andra kanterna. Stansade ut de båda blommorna som syns på framsidan, satte ihop dem och stämplade ett "U", till mottagarinnan samt sprayade med misten i grönt.
De sattes sedan på insidan av framsidan, med en skriven hälsning.
 
Helnöjd!   :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bibbi
2014-03-26 @ 06:05:56

Men så fint!

Svar: Tack Bibbi!Sam är så duktig på att göra askar och andra presentpryttlar. Det här tog gott och väl två timmar att göra. Välja papper, hitta rätt nyanser osv, mäta, skära, klistra osv. :)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0