T & M gifter sig!

Det är inte bara dop och konfirmation, student och andra examina som händer. 
Många har sina födelsedagar i juni och många väljer att gifta sig också.
 
Här är ett av de kort som jag har i min beställarlåda. Festen bär blått tema, varför också kortet har sin bas i blått med en gråvit nyans samt silver och vitt, med en udd av guldskimmer.
Gillar ni?
 
Kuvert i silver med stämpelfärg i blått - Chipped Saphire.
Under stämpeln finns plats om man vill skriva brudparets gemensamma efternamn.
 
Jag ville till en början att det embossade brudparet skulle få "tala" för sig själv, men lite extra stuns ger det härligt blåa bandet och "diamanterna" i blått likaså. 
Men...efter att ha tittat några gånger kändes det kalt, och beställaren ville gärna ha något mer på framsidan.
Jag provade mig fram och det här är resultatet...
 
En liten brudbukett, eller liten och liten...  ;)
 
Det vita satinbandet har små silvriga hjärtan på rad, som ni nog kan se om ni tittar noga.
 
Sonja Aldéns vackra text från låten "Du är allt"...o
Så här låter den       https://www.youtube.com/watch?v=M6IGN7GYpRA
Jag färgade först in stämpeln med guldskimmer sedan med vitt. Underbar effekt live!
En liten daggdroppe med en aning av glitter fick ta plats i ett hjärta uppe till höger.
 
Samma daggdroppar, fast storleken större. Den blå plattan fick en tunn vit kant omkring sig, och här la jag även ett silverskimrande papper mallan det blå och gråvita.
 
Det blåa bandet fick följa med på alla sidorna.
Här syns den vita kanten tydligare.
 
Så var det hela insidan.
 
 
 
Bibbi
2014-06-14 @ 06:57:36

Jättefint!

Svar: Tack tack! Det blev riktigt fint med buketten till slut. :)
Bodil

Bibbi
2014-06-14 @ 10:16:21

Tror det är det finaste kort du gjort.

Svar: :) Tack!
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0