Till Aleah...

Ett litet flickebarn väntar på att få se dagens ljus i Californien och jag är bekant med tösens mamma och den blivande mormodern är en av mina äldsta och allra käraste vänner.
Visst känns det lite märkligt att babyns mamma, som jag minns som ett yrväder nu ska bli mamma, men tiden går ju vidare och vi växer alla upp. Men att min väninna ska bli mormor känns ju kanske ännu konstigare.  :)
Vi lärde känna varandra 1987 då vi bodde grannar i Boden. En härlig tid på många sätt, men så flyttade hon, och flyttade igen och igen och igen osv...Nu är det nästan 8 år sedan vi sågs sist, men hon är en sådan person som det aldrig känns länge sedan. Visst, jo, för all del känns det att det är länge sedan, men inte SÅ länge sedan. 
Jag längtar efter att få träffa henne igen.  :)
 
Nu nu till kortet som Aleah ska få.
Stilrent...vem trodde något annat...
 
Nya stansar, både hjärtan på tråd och "Baby" samt ornamentet.
 
Alla kanter är inkade i Tattered Rose från Ranger.
 
Små daggdroppar pryder de sju små hjärtana.
 
Plattan med "A" är limmat på kortet och ramen ligger lite upphöjt.
"A" är samma rosa papper men embossat med UTEE Clear.
 
Jag har lärt mig att lägga ett bakplåtspapper närmast stansen och därefter papperet som man vill stansa ut. Som att skära smör med en het kniv var det att få bort det från stansen.
 
Ännu en ny stans från Memory Box. Älskar den redan! 
Två rosa daggdroppar mitt i de båda rosetterna.
 
Här syns de lite bättre.
Ellen
2014-07-15 @ 02:33:30

Så vackert och pefekt! Tack!
Stor kram!
Ellen

Svar: Tack Ellen! :DKram kram...
Bodil

Bibbi
2014-07-15 @ 08:35:19

Wow!

Svar: Tack! :)Hälsningen ska ju också skrivas dit.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0