Grattis Isabella & Anders!

Förra året gjorde jag ett kort till ett ungt par som förlovade sig, och nu får jag göra en uppföljare.
De gifter sig nämligen den 25 juli.
Kortet skulle gå i aprikosa nyanser, vilket visade sig vara lite knepigt som förra gången.  Jag har inga superbra stämpelfärger, men valde att istället gå mot guld och ljusbrunt, och en lite mer ljusorange.
Tänkte från början lägga på en fjäril av samma sort som på förlovningskortet, men då ett papper hade en fjäril och jag dessutom stämplat några i guldskimmer tyckte jag att det fick räcka.
Jag hittade ett läckert kort på Pinterest, om jag minns rätt, och sökte tills jag hittade en måttbeskrivning. Minns tyvärr inte längre vem som hade gjort kortet.  :/
Men nog ordat här. Kommentarer kommer under bilderna.
Ha en god dag!
 
 
Jag "fodrade" kortes baksida, som ju ihopvikt blir fram/utsida.
Under texten finns utrymme för att skriva brudparets nam och datum.
 
Sonja Aldéns text på hjärtat känner ni igen. En liten rosa daggdroppe från Papermania som fint smälter ihop med det aprikosa, fick sin plats i ett litet hjärta just vid sidan av det stora.
 
Kärleken till Gud ligger centralt i kortet.
 
Samma bokstäver som i förlovningskortet, men nu på guldigt Blingpapper och UTEE. UTEE påminner om mannagryn och här la jag på två lager.
 
Närbild på "IA" (För övrigt ett smeknamn på min mamma  <3  )
 
William Shakespears Sonnet Nr 21
 
Jag stansade några små blommor och böjde bladen samt la på tre aprikosa knoppar med gröna blad. En tunn kopparfärgad tråd fick omringa blommorna.
 
Bladguld i en otroligt söt liten flaska. Ca 2 cm hög.
 
Och en närbild på guldet...
 
Det syns dåligt, men blomman längst ut satte jag fast på koppartråden varför den ser ut att sväva i luften. Syns tyvärr dåligt på bilden.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0