Rosenkransen ~ Ljusets mysterier

Jag hoppas att rubriken blivit rätt på det språk som står i kortet - tyska.
Den är inte skriven av Wikipedia, men nästan.
"Rose Rotzel ~ Geheimnisse des lichts"
 
Kortet ska jag ge till Marija och hennes man Mateo med dotter, som jag lärt känna i fredags. Alla nya bekantskaper det här året får svårt att mäta sig med henne. Hon är lika (okej då, nästan...   ;D...) trevlig och varm som sin syster Devla.  :D
 
Jag hoppas att hon och familjen ska tycka om det.
Inne i kortet, som jag inte fotat, finns böner till Rosenkransen ~ Ljusets mysterier på tyska.
Jag har valt blåa nyanser, då jag förknippar Marija med just den färgen. Det beigea bandet i juteliknande material får symbolisera det dagliga användandet av Rosenkransen, medan det blingiga, bestående av tre "diamantdroppar i korset blomstergirlanger samt de ljusblå skimrande banden får stå för det vackra i relationen till Gud.
Det embossade grova barkliknande mönstret får minna om de cederträd som Bibeln talar om i Libanon. Dessutom talar Bibeln om många olika träd och deras betydelse, inte minst Livets Träd.
Önskar er alla en god dag.
 
 
 
 
 
Utanpå kuvertet - samma embossade kors som på själva kortet, och som även är stämplat på ett glasunderlägg som Marija fått i present i fredags. :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0