Jag fick en inbjudan till ett dop...

...men hade tyvärr ingen möjlighet att närvara, då det hålls liksom en aning avsides.
Men den söta flickan Anna, som ska döpas idag, får ett fint kort från mig och min vän Ingela.
Bilderna kommer här.
Kuvertet har en stämplad duva som fått lite rosa Perfect Pearls doftat över sig.
Det lilla hjärtat har samma rosa skimmer och är faktiskt bara lim från en limpistol. Jag har köpt en liten gjutform med plats för lite olika modeller, bland annat ett litet hjärta, som alltså fick sin plats på kuvertet med hjälp av limkluttar.
Jag fick användning av en ny stans från Memory Box. Det superfina hjärtat, som jag stansade ut i vitt självhäftande cardstock och blingade upp med pyttesmå glittriga vattendroppar. Dessutom finns en annan tolkning på det spirande hjärtat...
 
"A" på framsidan fick också en lite droppe.
 
Vänster insida har ett stort kors med en röd pärla och motstående sida lämnar plats för Annas namn, dopdag samt bibelord och hälsning. Troligtvis blir det Psaltaren 91:11
"Ty han ska ge sina änglar befallning om dig att bevara dig på alla dina vägar".
I princip alla lager är uppuffade med tunna häftkuddar som ger lite extra dimension.
Allt går i vitt och rött, glädjens och Andens färg i kyrkans värld. Och ett dop är ju en glädjens dag när Anden närmar sig dopbarnet på ett speciellt sätt.
Men nu färdigordat...här kommer lite bilder.
 
 
Hjärtat från Memory Box har ett störra rött hjärta bakom sig, som inte är helt och hållet kompatibelt, men jag tycker att det ser läckert ut att det vita hjärtat är trasigt och har något mindre och annan form är sin bakgrund.
 
 
 
 
 
Anonym
2014-02-10 @ 16:46:07

Fint kort /Dopprästen

Svar: Tack! :) Kul att du tittar in på min blogg ibland...
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0