Grattiskort i efterskott!

Ska ska träffa Erica idag och då ska hon få sitt grattiskort, något försenat. Hon fyllde år den 2 Januari, men vi har inte hunnit ses efter det.
Vilket intresse hon har går knappast att ta miste på.
Blötembossad och infärgad med grönt, glittergrönt och guld lite "random", för att ge illusionen av fiskfjäll som ju skimrar på många fiskar.
Dessutom har jag köpt något som kallas för "diffuser", som man använder när man torrembossar med foldrar, och gör att hela papperet inte blir inmönstrat.
Kuvertet fick också lite fiskar.
Till detta ska läggas två underlägg med fiskar på, för övrigt samma firre.
 
Trevlig helg!
 
Hade velat få till en tjusig krok, men det blev i alla fall metrev  ;)
Det syns inte så himla tydligt, men de där embossade snirklarna har fått färg av guldglitter och grönglitter, och ska föreställa vågor i sammanhanget.
Ljusblått "Blingpapper"
Jag stansade ut med Spellbinders labelsstansar i två storlekar, la dem ovanpå varandra och stämplade.
Därefter skrev jag hälsningen och monterade med kuddar under båda brickorna.
Så fick den lilla fiskaren dra upp sin fisk ner i hörnet...
 
Bibbi
2014-01-12 @ 09:40:51

Snyggt när du stämplade firren på både plattorna, på insidan av kortet.

Svar: :) Tack! Ja, firren finns både på kortet, kuvertet och underläggen...
Bodil

Erica
2014-01-12 @ 22:05:48

Jag har aldrig fått ett handgjort kort förut. Det stämde så bra med mig och mitt ngt "nördiga" fiskintresse ;-) Tack! Jag blev så överraskad och glad :-)

Svar: Men oj! Ja, då var det på tiden. Kul att du blev glad. :) Nördigt är det bara för alla de som inte begriper nåt... ;)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0