Dopkort

Det ska bli ett till barndop inom kort, och jag fick en beställning.
Också detta kort går i starkt rött och vitt, precis som det förra, men detta fick ett annorlunda utseende.
 
Att barnets namn börjar på "R" är väl ganska lätt att räkna ut. Clear embossing i tre lager. Alfabetet Washington.
 
Jag började med att stansa ut ett hjärta i ett vitt guldskimrande papper, clear embossade med UTEE - ett grovt pulver som lämnar en tjockare yta. Jag lade på tre eller fyra lager, varpå jag använde min så fina duva. Den stämplade jag först med ett guldskimmer som jag sedan stämplade ner i embossingen medan den var varm.
När man vickar på hjärtat så skimrar den lite olika från olika vinklar. Papperet, som inte är så tjockt har böjt sig i ändarna och ger så ett lyft från själva kortet. Det syns inte helt och hållet, men duvan har fått ett upphöjt huvud av embossingen. Helläckert!
Jag tycker också om spännet som bandet löper igenom.
 
Insidan fick bli väldigt enkel, men slående.
Ett drygt halvt kors, där den spirande rosen har en pytteliten glimrande "vattendroppe".
Ränderna i kanterna går inte över korset, utan slutar just där korset börjar. Samma ränder på framsidans vita blad.
Kuvertet fick också det vackra korset, men nu från andra hållet. Lade dit en skrivplatta för namn och datum kanske, och så fullbordade jag det med röda pärlor.
 
Så ligger ett 30-årskort i bakhuvudet och skvalpar...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0