Alla hjärtans dag

Det drar sig mot Alla hjärtans dag, som jag har förstått kallas för Alla vänners dag i vårt grannland Finland, om jag nu minns helt rätt, men något ditåt i alla fall.
 
Jag köpte en liten påse chokladhjärtan i en butik förra veckan, men har inte hunnit med att göra några kort förrän nu ikväll.
En väldigt enkel variant på ett litet kort som ändå vill förmedla något älskvärt, och jag ska ge den till en person som ska få ge den vidare.
Det kan tyckas märkligt att lägga dit ett anteckningspapper, men de allra flesta av oss jobbar frenetiskt med tusen och en saker, som vi krafsar ner på notislappar, i våra almanackor eller handlalistor, att-göra-listor osv.
Också att älska sina nära och kära, och då inte glömma bort att uppskatta vänner - behövs det kanske en egen lista till detta...
 
Nåväl, nu är timmen sen och jag ska hinna med att göra kvällstoalett innan kudden...ljuvliga nattsömn...
 
Önskar er god natt, eller en god dag - vilket som.
 
När jag laddat upp bilden, flyttade jag lite på rosenränderna. Ville första ha lite olika mellanrum, men nu är de mer lika stora mellanrum. Mycket bättre...  :)
 
 
 
Bibbi
2014-02-14 @ 11:28:09

Gulligt! Choklad<3 från IM?

Svar: Tack :) Men vad är IM?Något så vanligt som från Ö & B...
Bodil

Bibbi
2014-02-14 @ 14:26:02

Ja, en butik, Individuell Människohjälp
http://www.imfairtrade.se/main.aspx?guest=yes

Kolla galgarna! Tillverkade av kvinnor i Thailand, på initiativ av "Årets smålänning 2013".




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0