Victor ska döpas!

Jo men visst, en liten (liten och liten förresten...) gosse ska döpas på Påskdagen, och jag fick i uppgift att producera ett kort från hans morfar.
Det skulle finnas ett påsktema, så det fick bli den gula färgen. Annars har jag ju gjort röd/vita kort till andra dop.
För att texten skulle synas valde jag en mild grön penna och psalmverserna fick bli en mild dov grön färg de med. "På Dopdagen" är försiktigt stämplad med en liten skuggeffekt, då man stämplar två gånger och lite vid sidan av varandra. Kräver precision...
Inne i korset har jag fyllt i med en guldig stämpelfärg, men inte helt täckande utan med lite lätta penseldrag.
På bilderna och i vissa vinklar ser det dock silvrigt ut, vilket känns lite snopet.
En liten berlock i form av ett kors med en liten gul sten i mitten passade väl in.
Duvan fick residera utanpå kuvertet, stämplad i guld och lätt embosad i Bridalpulver.
 
 
 
Blixten krånglade, varför nästa bild är ljusare...
 
 
Här får morfar plats att skriva sin personliga hälsning.
Jag gillar hur läckert orangedoftande den gulaplattan blev när jag inkade kanten med "Mustard Seed".
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0