Grattis Tobbe, 60 år...

...inte för att han läser det här, då han ju inte har FB, och knappast läser min blogg heller för den delen.  :)
Men nu så kan jag lägga ut alla bilderna på Tobbes kort.
Han är en av mina arbetskollegor, fyllde jämt igår och har sin fest ikväll, och får sitt kort då.
Kortet passar väl in till hans läggning.
Varmt troende på den treenige Guden, med andra ord ett trekantigt kort men tre sidor av samma mynt...om det nu kan gå ihop.
Sidan med herre i hatt, är så fint. "Knappen" är stämplad med brun färg och sedan clearembossad.
Ser nu att jag lite kapat toppen på en sida (fotomässigt alltså).
Kortet sätts samman på så sätt att Footprints läggs utanpå sidan med hälsningen och hojen och sitter ihop med hjälp av små magneter. Vill man hellre ha kortet stående så att hälsningen syns, lägger man bara ihop dessa två sidor tvärtom. Footprints bakom hojen. Magneterna är så starka att det fungerar vilket som.
Kuvertet är tillverkat av cardstock som hanterats i den nya manicken som hjälper en att vika kuvert. Minns inte vad den heter just nu bara.  ;)
Trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
Tja, kanske handlar det om att plocka russinen ur kakan för hans del...
*   GUD
*   Det propra och strama med rock och hatt (har väl kommit en del under årens lopp)
*   Hojen (racerhoj, som av någon kallad gubbhoj vill jag minnas)
     - Lite sportigare modell för att kunna åka lite fort och njuta av livet.
Tobbe
2013-10-14 @ 08:18:33

Tack för kortet!
Det var riktigt fint. Men jag behövde hjälp för att inse hur man skulle kunna ställa det som en pyramid.

Svar: Oj, vilken trevlig överraskning att du hittat till bloggen, trots allt... :)Det är en annorlunda kortstomme, men som egentligen är busenkel att montera, bara man fått se det en gång.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0