En riktig tavla!

Jag fick ett uppdrag att göra ett kort till Lira Bk som nyss fyllde 80 år.
Det är en fotbollsklubb här i Luleå och jag bestämde genast att använda fotbollsstämpeln.
Klubbens färger är blått och gult, med basfärgen blått. Kortet, som skulle ramas in, fick det omvända förhållandet.
Gul text med blå skugga.
Grön botten, likt en gräsplan.
Fotbollarna stämplade jag på vitt papper och embossade i svart, blingade svart och en som hade svart stämpelfärg, men sedan embossades i två olika pulver, varav den ena var snölik.
Jag tänker mig att mycket är slit och man tränar - vanliga fotbollar.
Så kommer de där roliga matcherna, man vinner...blingiga och glittriga bollar, men så har Lira arrangerat en cup, som gick under namnet Internet Bay Cup (Hoppas att jag minns rätt).
Den ligger tidigt på våren och en del matcher har spelats i snöglopp.
Därav den vita fotbollen.  :)
Den gröna lilla lappen längst ner till höger ger plats för avsändaren, som jag ville belysa något litet.
En enda bild, och ni får ursäkta att det ser märkligt ut.
Jag fotade den i sista minuten med min telefon, innan den skulle levereras, så det är lite snett, vint och krokigt.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0