Litet prov på något nytt...

Jag har en tid velat prova lite annat, som jag sett i en video, och på Alfreds kort som han fick i går, gjorde jag ett första försök, som kändes väldigt lyckat.
Jag kommer att återkomma med ett annat kort i samma stil längre fram.
 
Men jag har fått i min hand sjöstenskakel från Spanien. Riktigt fina.
De har fått en "klädsel" av metalltråd och så sitter ett motiv på framsidan.
Just de här två har jag planer för, kanske, eventuellt...Om Inte, så finns de till försäljning.
 
Baksidan har plats för en hälsning, kan ju vara ett Grattis, eller God Jul, Tack, Beklagar sorgen osv.
Jag har en del motiv att välja på med andra ord. Jag kan erbjuda flera olika färger också, naturligtvis.
Den första bilden visar Platina och den andra platina, koppar samt en färg blandad av grön och koppar.
Jag har använt den tidigare i ett kort som finns här på bloggen. Minns inte just nu vilket bara.
 
De härt tavlorna visar samma motiv, dock ser de helt olika ut.
 
"Footprints"
 
En förkortad version på engelska, om den man som samtalar med Gud, när han går på livets strand, efter döden.
Han ser att vid alla tillfällen av sorger och bekymmer finns bara ett par fotsteg, till skillnad emot två par i livets ljusa stunder.
Han påtalar detta, varpå Gud svarar honom:
Mitt barn, Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig.
När du bara såg ett par fotsteg i sanden -
Det var då jag bar dig!
 
Jag tycker så mycket om den texten, och stämpeln som jag använt mig av hittade jag på Michaels i Wellesley, MA i somras när jag hälsade på min dotter.
Lyckat kast att köpa den - tycker du inte...
 
Men Nu: Bilderna...Hoppas att du gillar!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0