Grattis Alfred!

Grattis Alfred!
 
Min son, Alfred fyller 17 år idag.
Han hade en ganska kort resa den där dagen för länge sedan, och kunde ligga och vila redan till lunch.
En härlig majdag i Boden...
 
Så här 17 år senare har han utvecklat en förfinad efterapning av sin faders uppsyn, dock något bättre och snyggare...  ;)   Ja, jag fick ju också bidra med någonting...   ;)
 
I kväll blir det uppvaktning och jag hoppas att han ska bli nöjd med sina presenter, och inte minst kortet jag gjort i helgen.
 
Spellbinders utstansade embossades med UTEE, en grövre form av embossingpulver. Efter några lager stämplade jag ned bokstaven i den fortfarande varma och mjuka embossingen, värmde på och upprepade proceduren. Då fick den lite patina, istället för att vara helt blank. Resultatet blir ett tjockt "metallpapper".
Djupet på "A" är ungefär 2 mm.
Jag gillar så det rutiga bandet i vitt och brunt.
"A" är inköpt i USA.
Då man embossar med UTEE på vanligt cardstock böjer sig papperet, och jag är riktigt supernöjd. Det syns framifrån en aning att det är böjt, men bäst på andra bilden. Också det bruna bakomliggande papperet böjdes uppåt, dock för hand.
Insidan fick ett lyckoben och jag använde en helt ny Grattisstämpel, som passar till en herre. Färgen på kortet är mörkt chokladbrun med cremegul accent. TorrEmbossingen gillade jag också, då den kändes manlig. "17" är clearembossat cremegult papper. Kanterna är inkade med Vintage Photo.
 
Hoppas att ni tycker om det.
 
Kom ihåg att det går bra att beställa kort till olika evenemang, bara jag får veta i god tid. Minst en vecka innan, eftersom jag kan vara upptagen. Priserna ligger från 65:- och uppåt, beroende på vad jag använder för material.
Jag behöver veta namn, ålder, färger, intressen osv.
Välkommen med din beställning!
 
 
 
 
 
Bibbi
2013-06-06 @ 14:29:10

Kul med lyckobenet :-)

Svar: Tack!
Jag ville sätta en charm som är lite mer maskulin än feninin. Jag tycker att jag lyckades. Dessutom blev det två flugor på smällen, då jag faktiskt vill honom väl.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0