Om att det går troll...

Jag vet inte varifrån uttrycket har sitt ursprung, men jag vet var det existerer i alla fall.
 
Ibland är det som förgjort att få något gjort som man vill.
Som med det här kortet!"
Ja, det blev bra till sist, men jösses, vad jag fick göra om och göra om och göra om igen.
Jag har tappat räkningen på allt krångel.
Skärmaskinen trasslade, jag fick kladd på det halvt färdiga kortet, tre gånger om, eller var det kanske fyra?
Och så en massa annat krångel som ni inte vill läsa om.
 
Nåja, jag utstod allt, fast i går kväll fick jag ge upp och bara gå och lägga mig.
 
Till sist vid fotningen var en liten trollunge framme och såg till att färgen inte helt överensstämmer med verkligheten.
Kortet går mer åt lavendel och ljuslila. På bilderna ser det mer blått ut.
 
Framsidan har två lager. Det undre har en stämplad blomma, och ovanpå det sitter en till på häftkuddar, där stjälken är stämplad, för att ge lite rymd till kortet. Stjälken går dessutom ända ner på själva kortbasen.
Grattisskylten blev tyvörr inte knivskarp när jag fotade. Men men...
 
Jag hoppas att både köparen av kortet och mottagarinnan ska bli glada och nöjda.
Det är alltså Gun-Britt som ska få kortet, och man känner igen blomman från fyra av hennes underlägg också.
 
Håll till godo!
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym
2013-06-30 @ 14:52:54

Vilken härlig färgkombination

Svar: Tack!
:)
Lila är en vacker färg, och finns i många fina nyanser. lavendel är en av mina favoriter.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0