Madde fyller 21 år

Min dotter, Elina, fick en del nya riktigt fina och goda vänner under au pair-året.
Madde är en av dem och hon fyller 21 år inom kort, varför jag blev ombedd att göra det här i pastellfärger, och det blev det verkligen.
 
Vit kortbas, ljusblått och pastellrosa ovanpå.
Rosa vellumpapper som embossades med en fjäril och sedan fick en bling.
Både fjäril och "M" är inköpta från ett företag i USA, likaså köpte jag bandet i en Michaelsbutik i Wellesley.
Elina bannade mig för att köpa så mycket, men just det här bandet köpte jag bara EN rulle av.
Sedan väl hemma, upptäckte jag att det var delvis missfärgat.  ;(
Trist, för det är en otroligt vackert band.
 
Kanterna är inkade i Spun Sugar & Tumbled glass.
"M" och Grattisstämpeln är embossade i Poly Sparkle, från Reprint, och lämnar ett diskret glitter efter sig, samtidigt som det förstärker och mörkar ner papperets egna färg.
De embossade x runt hålet kommer från Cuttlebug.
 
Jag satte grattiskortet på sniskan, för att det ska harmonisera med det stående kortet när det är öppet.
Dessutom finns plats för Elina att skriva en egen hälsning längst till höger.
 
Men nu, nog skrivet...här kommer lite bilder.
 
Trevlig Nationaldag!
 
 
 
 
 
Bibbi
2013-06-06 @ 14:20:27

Dina rosetter blir så jättesöta!

Svar: Med bra verktyg och ett bra band så kan alla göra dem. bandet får inte vara för styvt bara.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0