Dr Pär

Jag fick en beställning av en stamkund.
Den här gången ska kortet ges till en Doktor i hatt.
 
Jag utgick ifrån hans doktorsavhandling och valde fägerna vitt och blått.
Jag har en underbar herrstämpel av en man i hatt. Den passade som hand i handske.
 
Jag embossade den flera varv, så att den blev tjock. Sedan skar jag ut ett pasande hål på kortets framsida, och limmade fast herren inne i kortet.
För att få till den blå randen högst upp, valde jag ett blått band, där datumet fick sin plats.
Bilden försökte jag efterlikna med UTEE, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Rätt så bra i alla fall.
 
Jag tycker att kortet blev riktigt elegant. Footprints på kortets vänstra insida i platina, och för att det skulle få plats, fick kortet även en smal rygg.
 
Avhandlingen ligger som sista bild.
 
Håll till godo, och glöm inte att beställa just ditt speciella kort till en vän!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ingela
2013-06-11 @ 18:00:15

Tack! Jag var nöjd och han med! :)

Svar: :DVad Roligt!
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0