Rusta undan...

Så brukade min mormor säga - Att vi skulle rusta undan!
Det handlade om att städa bort efter sig. Och inom kort ska julen städas undan, men det här året går det snabbare än någonsin.
En samling tomtar i köket, i ett gammalt baktråg, adventsljusstaken, en tomte i hallen, och så granen och julgardiner. Julkrubban som ni sett skymta förbi tidigare, och så även här, måste ju bort förstås.
Det fina från Willow tree. Jag Älskar den!
 
Men först måste Trettonhelgen få göra sitt intåg.
Jag har gjort ytterligare två kort med anledning av detta, men visar dock bara det ena här, då det andra inte blivit fotat.
Det här har samma bilder som på förra kortet. Alltså de ridande kungarna tre. Och nu syns de riktigt bra dessutom, då jag laddat kamerans batteri och vågade göra en inställning.
Framsidan består av fem lager, de små kvadraterna sitter med skumkuddar, för att ge lite dimension. Ett organzaband i mjukt guld ligger på deras väg fram emot stallet. Jag utgick ifrån bildernas bakgrundfärg, och de fick varsin platta i en ganska mörk lila, mörk gammelrosa med lite blingiga blommor och den sista kungen ett papper som skiftar från rosa till orange. Så hade jag tänkt att lägga allt på en gul platta, samma som kortet sedan, men seg i huvudet som jag var, skar jag bort för mycket och fick tänka om. En färg som parar ljusbrunt, ljuslila och gammelrosa fick bli kompromissen, och jag tycker faktiskt om det!  :)
Kortet blev dock brett, runt 8"
 
Ha en fin dag därute...
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0