Beställningar och förhoppningar

Det finns en bok som heter "Livet är inte spikrakt", och det är då verkligen sant.
Men så visste redan den gamle generalen Napoelon att det är bäst när vägen svänger då och då. I hans fall handlade det visserligen om hans soldaters stridsmoral. Det blir för oändligt att bara se rakt fram och inte se något slut, att inte se en krök osv.
När jag själv promenerar eller sprang i mina yngre pigga dagar, valde jag alltid ut små delmål att rusa fram till. Nästa lyktstolpe eller vägkorsning, eller springa tills jag mötte en bil osv. 
Nu vete katten vad jag ser fram emot som hjälper "stridsmoralen". Att orka flåsa innan nästa trädstam att luta sig emmot...  :)
Nä, skämt åsido...livet rullar på och detta utan nyårslöfte. Däremot har jag tänkt att sätta en plan i verket, som jag grunnat på för några år sedan redan. Om det verkligen blir av, ska jag berätta vad det är.
Håll gärna tummar och tår, och ni som brukar be, kan gärna slänga in mig på en kant också.  :)
 
Men nu till några bilder innan tröttheten gör att jag somnar med kinden på tangentbordet.
Stämpeln kommer från Just Rite, och är faktiskt två olika som man sätter ihop efter variation, på ett trähandtag. :) Embossat i "Frost" på vellum. Tyvärr missar man det som glimmar i fotovarianten.
 
Ha det gott!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0