...och så insidan...

Ja, så var det då sagt att J & J gifter sig på lördag.
Jag har inte en aning om vilka de är, men fick veta på en sanslöst knackig telefonlinje, att de verkar gilla naturen.
 
Valet föll då på den gröna fägen.
Växandets färg.
I ett äktenskap bygger man en tillvaro tillsammans, man växer förhoppningsvis ihop, som man brukar säga.
Stämpeln på framsidan skriver:
Du är allt jag nånsin önskat, Du är allt jag nånsin drömt...Hela livet vill jag ge.
Det är verkligen en sång att älska.
 
Apropå temat natur och grönt, så pudrade jag papperet när jag stämplat, och färgen är Guldgrön.
Hmm...lite "corny", men man önskar väl brudparet guld och gröna skogar...
Insidan i kortet är en stämplad skog, framför den ett skimrande vellumpapper, där en gammal ek är stämplad och clear embossad. På stammen jag har skrivit J J inom ett hjärta.
Livets träd!
Eller kanske ett Släktträd, för den nya familjen...
Fattar ni? Guld och gröna skogar...fniss...
 
På motstående sida har jag Bridal embossat ett hjärta som är uppbyggt av en massa små hjärtan som ligger huller om buller. Båda dessa embossingar kommer från Reprint.
 
Träden är inköpta i USA, likaså hjärtat.
 
JJ är clear embossat, och bandet känns igen från framsidan.
Ser nu att det saknas något blingigt, så jag ska peta dit två "diamanter" också.  :)
Jag gjorde ett annorlunda kuvert också, som lär sticka ut bland alla andra kuvert. Naturligtvis går det i grönt.
Jag önskar verkligen dessa båda ett lyckligt äktenskap, där tunga dagar får bli till ett kitt mellan dem.
Ja, och så hoppas jag att grönt är en färg som de tycker om.  :)
Natti natti. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Birgit
2013-02-25 @ 12:11:34

Åh så fint!
Jag har en vigsel på fredag och två på lördag - undrar om de får lika fina kort?

Svar: :) Säkert får de fina kort de med. :)
Bodil

Birgit
2013-02-25 @ 12:27:58

Jodå, men dina är så välarbetade och genomtänkta

Svar: :)Tack!
:)
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0