Nu har jag bara det tråkiga kvar!

Ja, för nu har jag gjort ett sista kort klart innan veckan. 
Visst, jag ska göra något innan torsdag också, men just idag väntar diskbänken, som kastar längtansfulla blickar efter mig varje gång jag går förbi den.
 
Suck...
 
Nåja, jag har en ledig dag och det försöker jag njuta av innan det är dags att lägga i tvätt i maskinen också, och bryna och koka köttet som ligger och surar i kylen.
Hur ska den här veckan te sig va...främmande i morgon i alla fall.
 
Nu till bilderna.
Jag har fått till skänks papperet med hojen. Hade sån tur att jag hittade en liten charm-hoj i gömmorna.
Jo men visst, ska kortet ges till en hojåkare.
 
Färgerna är väl ganska höstlika, men värmande. Rusty Hinge, Peeled Paint, Vintage Photo och Black Soot har jag distressat kanterna med. Kantstansen kommer från Spellbinders och där snöret löper har jag använt en Fiskars, tror jag.
Den lilla blanka cirkeln under charmhojen, är clearembossat grönt papper, av samma typ där Grattistämplarna är tryckta. Det blir verkligen ett lyft att clear embossa ett "vanligt och tråkigt" papper. Dessutom ser det fylligt ut, och nästan lite cellulitaktigt...! Snöret är mammas gamla lingarn, tjockt som björntråd. Jag är så glad att jag inte hivade iväg med det när vi sålde hennes hus.
 
Ja, det är tre Grattis om varandra, för att få lite skuggigt och mer fylligt.
 
"58" på framsidan, som fått lite rörelsestreck i silver kommer från ett urelegant alfabetstansset - "Washington", som jag äger ihop med syrran. Gissa om det är bökigt, då hon bor ca 140 mil härifrån.  :)
 
Trevlig söndag!
 
 
 
Birgit
2013-02-25 @ 12:08:44

Jag tycker posten gör ett bra arbete med att leverera prylar ;:-)

Svar: Jo, för all del, men det typiska är ju när man tänker använda något och så finns det inte i ens närhet.
Bodil




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lilla Bodilla

Crafts, scrapbooking, pictures and thoughts

RSS 2.0